pl / en

Cyrielle Ndjiki Nya

sopran

© Capucine de Chocqueuse

Przechodząc od baroku do współczesnego repertuaru, Cyrielle Ndjiki Nya wykorzystuje niezwykłą skalę i moc swego głosu, by swobodnie czuć się zarówno w lirycznym, dynamicznym repertuarze, jak i w rolach opartych na wokalizie oraz w muzyce kameralnej. Edukację w zakresie muzyki klasycznej rozpoczęła od gry na fortepianie, a następnie kultywowała zamiłowanie do śpiewu pod okiem Claudine le Coz, a następnie w klasie Pierre’a Catala, którą ukończyła z wyróżnieniem (Prix d’Art Lyrique). Naukę kontynuowała w Conservatoire de Bobigny u Roberta Experta, który z zapałem ją wspierał w rozwoju artystycznym, a następnie w paryskim CNSMD pod kierunkiem Chantal Mathias. W 2017 roku podjęła naukę w czwartej edycji operowych warsztatów lirycznych Opera Fuoco pod kierownictwem Davida Sterna. W kolejnym roku wcieliła się w rolę czwartej pokojówki w Elektrze Straussa w Audytorium Opery Narodowej w Bordeaux oraz Elektry w Idomeneuszu Mozarta w reżyserii Elsy Rooke z Opera Fuoco w sali koncertowej Ravel w Levallois. Spotkanie z Karine Deshayes podczas jej kursu mistrzowskiego Les Plaisirs de la Seine w ramach Opera Fuoco zaowocowało rolą Ortlindy w Walkirii Wagnera w Operze w Bordeaux pod dyrekcją Paula Daniela. W październiku 2019 roku wzięła udział w Académie de la Voix Fundacji des Treilles pod kierunkiem dame Felicity Palmer. Jest również laureatką Fundacji Tarrazzi i Fondation de France Dauphin de Verna, a ostatnio także Fundacji Meyera i Funduszu Krigelsteina. We wrześniu 2020 roku dołączyła do klasy Beethovena w Akademii Jaroussky’ego, jednocześnie nagrywając płytę Muses éternelles w duecie z pianistką Kaoli Ono dla wytwórni Mirare Futur. W sezonie 2022–2023 wcieliła się w rolę arcykapłanki w Aidzie Verdiego oraz drugiej damy w Czarodziejskim flecie Mozarta w Operze w Montpellier.