en / pl

Tanguy de Williencourt

fortepian

zdjęcie: Tanguy de Williencourt
©Jean-Baptiste Millot

Prasa muzyczna z uwagą śledzi poczynania tego młodego artysty określając go mianem „muzyka kompletnego” (Michel Le Naour, portal concertclassic.com), ceniąc go za „autorytet pianistyczny i bogatą paletę barw” (Alain Cochard, concertclassic.com) oraz uważając za jednego z „przyszłych wielkich mistrzów fortepianu” (magazyn La Croix). Tanguy de Williencourt występuje na scenach francuskich i zagranicznych: w Rosji, Niemczech, Szwajcarii i Japonii. W 2017 roku wystąpił na gali Victoires de la Musique. Wkrótce potem otrzymał zaproszenie do współpracy przy tworzeniu filmu poświęconego amerykańskiej sopranistce Renée Fleming, realizowanego w Théâtre du Châtelet, który trafi na ekrany kin IMAX na całym świecie w 2022 roku. Dyskografia artysty obejmuje m.in. wszystkie transkrypcje fortepianowe Wagnera i Liszta oraz komplet Bagatel Beethovena (4 gwiazdki przyznane przez magazyny Classica i Diapason) wydanych w wytwórni Mirare. Tanguy ma na koncie również utwory na wiolonczelę i fortepian nagrane z Bruno Philippem dla wytwórni Harmonia Mundi, płytę Berlioza z mezzosopranistką Stéphanie d’Oustrac, płytę Debussy: the late works, która otrzymała nagrodę BBC Music Magazine Award i Gramophone Award w 2019 roku, oraz Proust, le concert retrouvé, ogłoszoną niedawno przez brytyjski miesięcznik Gramophone jedną z ośmiu płyt 2021 roku. Część utworów z tej płyty artysta zaprezentuje podczas nadchodzącego tournée w Ameryce Południowej. W 2022 roku nakładem Mirare ukaże się kolejna płyta artysty zawierająca solowe i orkiestrowe utwory Césara Francka. Tanguy de Williencourt jest stypendystą fundacji Blüthner, Banque Populaire, ADAMI (jako laureat nagrody Révélation Classique) i SPEDIDAM. Jest również laureatem podwójnej Nagrody Jury i Nagrody Publiczności Société des Arts de Genève oraz konkursu Paris Play-Direct w Filharmonii Paryskiej z Orchestre de Chambre de Paris.