en / pl

Średniowieczne ballady – bilety wyprzedane!

koncert nr 12

Wykonawcy

  • La Morra
    • Corina Marti clavisimbalum, flety proste, kierownictwo artystyczne
    • Michał Gondko lutnia, kierownictwo artystyczne
    • Doron Schleifer śpiew
    • Anna Danilevskaia fidel

Program

P. des Molins De ce que fol pense
anonim lub Guillaume de Machaut Honté, paour
Guillaume de Machaut Dame, ne regardes pas
Antonello da Caserta Beauté parfaite (sł. Guillaume de Machaut)
anonim En vergier (rękopis Kras 52)
Jaquemart le Cuvelier Se Galaas
anonim En discort (Codex Faenza)
anonim A Florence, la joyeuse cité
Arnold de Lantins Puis que je sui cyprianés
John Bedyngham lub Walter Frye So ys emprentid
Guillaume de Machaut Quant je sui mis au retour

Opis koncertu

BILETY WYPRZEDANE

La Morra, zespół powstały na przełomie XX i XXI wieku, wywodzi się z zagłębia współczesnego wykonawstwa muzyki dawnej, czyli Schola Cantorum Basilensis, gdzie studiowali jego założyciele: Michał Gondko, grający na instrumentach strunowych szarpanych i Corina Marti, klawesynistka i flecistka. Zespół sięga zwłaszcza po repertuar średniowieczny i renesansowy, czasem ten znany, a czasem od wieków niewykonywany.

W tym programie łączy obie grupy utworów. Usłyszymy ballady Dame, ne regardes pas Honté, paour oraz virelai Quant je sui mis au retour bodaj najsłynniejszego znanego z imienia kompozytora średniowiecznego Guillaume’a de Machaut (autorstwo Honté, paour nie jest pewne), ale i mniej znane kompozycje. Wśród nich zarówno anonimowe, jak ballada En discort w wersji z Kodeksu z Faenzy czy En vergier z najważniejszego polskiego manuskryptu z muzyką polifoniczną – Kras. 52 (od dawnego miejsca jego przechowywania, czyli Biblioteki Ordynacji Krasińskich), jak i te, które możemy przypisać znanym z imienia autorom, nawet jeśli imiona te niewiele nam dzisiaj mówią: P[ierre?]. des Molins, Antonello da Caserta, Jaquemart Le Cuvelier, Arnold de Lantins, John Bedyngham albo Walter Frye.

– Dominika Micał, „Ruch Muzyczny”