Wykonawcy
- Chopin University Percussion Ensemble
- Miłosz Pękala kierownictwo artystyczne
- Olgierd Granatowicz
- Gabriel Jasiorowski
- Szczepan Kobiela
- Juliusz Lenckowski
- Dawid Modzelewski
- Mikołaj Podolski
- Aniela Remiszewska
- Maciej Siwek
- Mateusz Śliwa
- Adam Świstulski
- Julia Włodarczyk
Program
Stomp Poles [5’]
Suita tańców zachodnioafrykańskich [8’]
I. Jia
II. Kassa
III. Sunu
John Cage Third Construction [9’]
Stomp Plungers [3’]
Keiko Abe Wave [10’]
Batucada [10’]
Opis koncertu
Serce spokojnego człowieka bije średnio 60–70 razy na minutę. To też miara jednego z podstawowych określeń muzycznych – andante, umiarkowanie, czyli w tempie powolnego kroku, w rytmie miarowych uderzeń serca. Każde przyśpieszenie powoduje wzrost napięcia, a każde zwolnienie uspokaja. Do tego dochodzą akcenty, fluktuacje, warstwy, przestrzeń i ruch. Muzyka perkusyjna, bliska ziemi, złożona z rytmów, impulsów i barw, wyrasta z tego, co najbardziej ludzkie i cielesne, z pierwotnych potrzeb i instynktów. I – podobnie jak rytuał – oddziałuje na czysto zmysłowym przedrozumowym poziomie.
Źródłem dźwięku może się wówczas stać wszystko. John Cage z dziecięcą radością sięgał nie tylko po najbardziej orientalne instrumenty, jak aztecki rzeźbiony bębenek teponaztli czy quijada stworzona ze zwierzęcej szczęki, ale też po zupełnie pospolite puszki czy pinezki. Także członkowie perkusyjno-teatralnej grupy Stomp wykorzystywali w swych spektaklach wszystko, co było pod ręką: przedmioty codziennego użytku, narzędzia, meble, własne ciała. Puls miesza się rytmem, a rytmy stają się melodią, muzyką, językiem, którego nie trzeba rozumieć – wystarczy poczuć!
– Karolina Dąbek (pisanezesluchu.pl)